Måndagsben

image

Måndag morgon. Vi kom hem sent från dalarna igår jag och Skorpan. Somnade runt halv 1, 1 och vaknadr 8.40 i takt med väckarklockan. I med mat i hundmage och människomage – havregryn med lättmjölk och en koffeintablett. Sen iväg på skogsromenad. Idag tog det 1.40 att ta sig runt sjön. Ganska lätta ben och inte så mycket pyssel i skogen. Riktigt skönt väder.

Jag gick och funderade på om jag ska köra styrka eller cardio före jobbet och vad jag ska köra efter. Kom fram till att den här veckan får bli omvänd – styrka före jobbet och cardio efter. Har bara 50min efter jobbet tills gymmet stänger och i och med att jag inte vet hur lång tid mina nya passupplägg tar får dom ligga före. Dom pass som sen hinns med efter jobbet får ligga efter jobbet. Så roligt är det inte att stänga in sig på ett gym i detta fantastiska vårväder. Och lika tråkigt är det att springa när det är mörkt och kallt.

Nu har hunden fått sitt och sover. I med mer kaffe, sen ska benen få sitt!

Kommentera

