Slaskiga intervaller och tung styrka

Halv 9 begav vi oss ut i skogen för att gå runt sjön. Snön låg över världen igen, som lagd för ishalka.. Dock var det lagom slaskigt för att faktiskt hålla halkan i skick. Skorpan var nöjd med sin ensamma promenad. Riktigt duktig, nästan så att jag var sugen på att släppa honom. Men jag har ändå lärt av mina misstag.

image

Strax före lunch stack jag ut på härliga riktigt slaskiga intervaller på fotbollsplanen. Lugn uppjogg på vägen dit, kanske 5 minuter. Körde lite koordination med höga knän och spark i rumpan för att mjuka upp. Sen öste jag. Lugn jogg på kortsidorna och ös längst långsidorna. Jobbade hårt på hög kick mot rumpan, rak rygg, isättning av foten rakt under kroppen, lätt framåtlutad för att låta bröstet leda vägen – kontrollerat fall. Och hela tiden malande i huvudet ‘Håll formen!’, ‘Möt mjölksyran!’, ‘Fortsätter du som du alltid gör får du samma resultat som du alltid får!’, ‘Övervinn mjölksyran!’, ‘Mind over matter!’. Jag försökte hålla mig strax under max men jag tycker det är så svårt att veta sånt där. 68 meter jogg, 105 meter ös. Gånger 20 (10 varv). Det kändes riktigt härligt i kroppen när det var avslutat och jag fick ta en varm dusch och äta lunch. Jag var även riktigt glad att jag har en vattentät mobil, baksidan av tröjan var mäkta blöt efter mina höga kickar.

image

image

Efter jobbet tryckte jag mig till gymet. Tisdagar och torsdagar blir det dubbelpass eftersom jag vill springa 5 dagar i veckan och köra tung styrka med basövningar 2 dagar i veckan. Det känns mer lättmotiverat att dra gymet efter jobbet när jag ändå åker förbi, än att ta sig ut och springa i mörkret, så så får det bli!

Gympass:
Knäböj 67,5kg 5×5
Bänk 47,5kg 5×5
Rodd 47,5kg 5×5
Chins 5×5
Dips (+2,5kg) 5×5

Läs även andra bloggares åsikter om Promenad, jogging, jogga, löpning, springa, träning, intervall, intervaller, styrketräning, bänkpress, knäböj, rodd, chins, dips, gym, SATS

Kommentera

