Terränglöpning och chiafrön

Jag har alltid väldigt högtravande mål när jag springer, jag tänker att jag ska uträtta något stort. Men när kroppen har förfallit tillräckligt mycket sänks målen till den nivå där jag befinner mig nu – där det bästa jag kan hoppas på är att jag ska slippa spy medan jag springer.
– Ephraim Romesberg, 104km in på Badwaters ultramaraton

Idag stod det 5km terräng på programmet. Med det fina, om än kalla, vårvädret i luften och efter att ha gått två timmar runt sjön på ett ändå okej underlag kändes det som en helt okej idé. Sist rullade jag på 32 minuter. Idag gick allt fel. Jag försökte springa lugnt och lätt. Med små steg och obrydd om vaf jag lämnat bakom och vad som fanns framför. 100 meter in i skogen slog jag omkull ordentligt och drämde knät rakt i isen. Aj. Jag linkade vidare och tillslut släppte det. Det var dock ordentligt isigt och på sina ställen absolut omöjligt att springa. Mer och mer fick jag söka andra vägar längre in i skogen för att alls ta mig fram. Jäkla snösmältning, tänkte jag och tuggade vidare, fortfarande obrydd. Tills jag nästan slog omkull igen men den här gången bara sträckte nästan hela kroppen. Som tur var var jag varm, så såhär på kvällen känner jag ingenting mer än i knät.

Jag har beställt chiafrön idag från Svensk Hälsokost. Det sägs vara naturens redbull och ett ekologiskt frö känns betydligt bättre att hälla i sig än diverse sockerbaserade energidrycker. Köpte även en burl tripple protein. Behöver lite påfyllning bland muskelmaten.

image

Upplev kraften i chiafrön som världens bästa långdistanslöpare använder! Chiafrön är en av våra rikaste vegetabiliska källor till Omega 3! Idrottsmän världen över använder sig av chia dagligen!

Läs även andra bloggares åsikter om Löpning, springa, löpare, jogga, träning, terräng, chiafrön, ekologiskt, hälsokost, protein, proteintillskott, proteinpulver, terräng, terränglöpning, offroad, skog, natur, vår

Kommentera

