Måndag, A + G1 – v3

Så är helgen äntligen slut och det kom en ledig måndag med allt vad det innebär. Hade tänkt ta mig ut på en PW, både jag och hunden behövde det, men behövde ordna med några ärenden först. Belönade mig själv med att köpa Romerska Ringar som jag tog med till gymet. Hittade inte något bra ställe att sätta upp dom, chinsstället är lite för högt, men det ger sig nog med tiden, när jag inte längre är rädd att trilla i golvet.

Chinsen höll idag med, jag har hittat greppet som funkar för mina kärringhänder. I övrigt överväger jag att dra ner 10% på rodden, den är riktigt tung för att min teknik ska hålla ihop.

Jag har ordnat upp den gymnastiska delen av passen som följer:

Dag 1: Rodd – pushup – HSPU

– Armhävningar – XR
– Rodd – XR mark
– HeSPU – negativa

Dag 2: MPPu – MPPr – Pull/Press

– Chest roll – HeS
– Pullovers
– Muscle-ups – XR negativa

Dag 3: Ben – core
– HLL – halv
– RLL – ribbstol
– WW – halv
– Deck Squats – hopp

Från och med idag är det det schemat (i kombination med övrig styrka) som gäller i 8 veckor och framåt innan jag får avancera. Det är de ”lättaste” övningarna i gymnastisk styrka i ordentlig kombination mot varandra. Det saknas dips och chins/pullups men det kommer jag rulla vidare på varje träningsdag i kombination med styrketräningen. Har även påbörjat handstående-träning. Kommer köra det 60 sekunder om dagen 5 dagar i veckan, liksom frog stand. Så vecka 10 är det alltså dags för utvärdering och test av vad de två månaderna gjort med styrkan i dessa övningar, med test av högrepträning på varje övning. Det ska bli kul! Från och med nu från så många reps jag håller i så många set jag håller, mot målet 5×5 i varje övning. Tanken är superset med inte allt för många minutrars vila för att hålla fokus och minimera tiden i gymet.

Dagens pump:
Lugn promenad 90 min

Knäböj 62,5kg 5×5
Bänk 42,5kg 5×5
Rodd 52,5kg 5×5

Armhävningar – XR 5×2
HeSPU – box 5×2
Rodd – XR mark 5×2

Kommentera

