Onsdag, A + gymnastik – v3

Idag var det skönt att komma upp i tid och komma ut på tidig PW. Det kändes som att det behövdes. Har ju som mål att komma ut på iallafall 5st i veckan. Det brukar hålla. Drog i mig en portion ostkaka (superb byggarfrukost), drack lite kaffe och rullade mot gymet. Väl där drog jag igång med tung bas.  Träningspass A med knäböj, bänk och rodd. Det tog ca 30 minuter. Sen var det dags att rulla vidare på gymnastisk styrka – rygg, mage, chins, dips.

Inget var något direkt problem, mer än chinsen, jag har nått min spärr. Jag fixar 3 hur många sett som helst (nästan) med fin teknik, men så fort det är dags för den 4e fallerar allt vad teknik och styrka heter trots att jag inte är direkt trött. Jag får köra vidare på samma mönster tills det funkar helt enkelt, lite jävla envishet har ingen dött av.

Jobbar vidare på steg ett mot planche-målet med frog stand (bild) 4-5 dagar i veckan, separat från övrig träning.

image

PW:
50min skog

Pump:
Knäböj 57,5kg 5×5
Bänk 40kg 5×5
Rodd 50kg 5×5

Gymnastik:
Chins 3 3 4 2 3
Dips 5 3 4 3 4
RLL 10×3
Archups – twist 10×3
Deck squat 10×3
HLL – halv 10×3
Windshield wipe – supine 10×3

Planche – frog stand 6s x10

Kommentera

