Tisdag, cardio – v3

Jag tycker rent ut sagt att det är ganska tråkigt att löpträna, men jag vill verkligen träna löpning och orka springa både långt och snabbt. Jag har allt för lätt att komma på att jag behöver vila eller att jag har annat eller viktigare saker för mig. Idag var det 6 lätta km på schemat. 36 minuter. Det låter inte allt för jobbigt på pappret med tanke på att jag springer dubbla sträckan utan att känna speciellt mycket. Men det var segt, snömodd, tunga ben efter intervallerna, kallt, jag tog inte med musik… allt talade emot fröjden i att springa. Det enda som fick ut mig idag var hunden som verkligen behövde gå ut och gå ett varv, skönt att snöra på sig skorna och göra honom tillfreds, även om det bär emot i huvudet. Det var inget höjdarpass, varken kul eller skönt, ungefär som en fempoängare i wordfeud, men det var ett träningspass för rutinen!

Jag har suttit och läst lite i boken ”Building the gymnastic body” igen och känner att det idag passar mitt tänk betydligt bättre än sist jag försökte klämma in det i träningen – för ett år sedan. Då tränade jag utan tanke. Nu jobbar jag på igen, imorgon är det äntligen gym! Första statiska positionens jag ska jobba mig till: Planche

Cardio:
Lätt distans – 6 km – 36 minuter

Kommentera

