Måndag, cardio – v3

Så blev det kväll efter jobbet och dags för veckans första cardiopass. Enminutsintervaller. Alltså  – jogga upp lugnt i 10 minuter. Spring snabbt en minut, jogga lugnt i två minuter x6. Jogga ner. 6km 34-38min, jag tog mig runt på 36. Sen skulle jag ut med frugan och springa lite, försöker piska igång henne igen efter en tids slappande. Det blev intervaller åt andra hållet. 4km på 31 min med en minuts gång efter 1, 2 och 3km. Hon kom runt och jag kom runt och det var skönt med lite extra nerjogg, även om det kändes att jag kom närmre och närmre en mil efter hårda intervaller. Men det gick bra, intervallerna var tunga, resten rullade.

Cardio:
Snabba intervaller – 6km – en minutsintervaller – 36min

Kommentera

