Måndag, B – v3

Så blev det äntligen måndag och tid för träning. Morgonen börjades med en PW i skogen, som vanligt. Jag var lite ledsen på lördagkvällen att jag inte skulle iväg till gymet på söndagen. Istället samlade jag ihop allt pepp och tog med mig det idag. Allt kändes genombra, förutom sista chinen i 4an. Kör på samma på onsdag igen för att eventuellt avancera till lvl 2 på fredag. Känner att jag vill klara chinsen utan problem innan jag avancerar för att verkligen bygga upp både styrka och teknik, och mina kärringhänder. Egentligen tror jag att dom är det största problemet. Jag känner inte av speciellt i latsen när jag häver mig, men händerna orkar inte. Samma skit vid hängande abs-övningar. Men det ska vi väl få bukt med, bara att nöta på! Marklyften var tunga, men inte svåra att få upp. Det var säkert inte speciellt snyggt, men jag tycker ändå att jag höll ihop tekniken så bra det gick. Axelpressen var sist ganska tungt, så jag ökade upp vilan tills idag med ytterligare en minut, alltså 120 sek. Rätt återhämtning för den här tyngden, det var inte speciellt stora problem, om än tungt.

Ikväll väntar enminutsintervaller efter jobbet. Och efter det en 30 min sällskaplig löprunda med frugan.

Dagens pump:
PW 60 min skog

Knäböj 55kg 5×5
Press 37,5kg 5×5
Marklyft 75kg 5r
Chins 3 3 4 2 3
Dips 3 4 3 4 3
Negativa Dragon flags 10r
Hängande benlyft över box 10×3

Kommentera

