Lördag, cardio – v2

Ledig helg och lugn löpvecka efter intensiv start. 8 km stod på schemat – minimum 48min max 55min. Inga problem tänkte jag, otränad har vi dragit 8km på 50 minuter ungefär. Men nu är det snö och is och jävulskap så jag höll ihop löpningen, sprang i ett behagligt tempo. Inga backar var tunga, jag försökte springa ekonomiskt och tänka på tekniken i upp- och nerförsbackar, samt jobba med hamstrings och kicka på flatmarken. När vi kom till byn, 6km, kollade jag klockan och vi låg rätt till i tiden för 55min. Ökade på tempot något utan att det för den delen blev speciellt ansträngande, och kom slutligen runt på 50:30. I tiden ingick hundrastning, stopp för att sopa och kolla tassar efter att ha sprungit i något som liknade glasskärvor och så en del långsamma parter i krökar med tanke på halkan. Lugnt och skönt och behagligt löp på 9,5km/h. Det verkar vara mitt tempo. Men det ska jobbas upp. Det kommer man inte runt på en halvmara på sub 120min med! På tal om halvmara är jag och far nu mer anmälda till Kungsholmen Runt den 5/5 2012. Skönt! Behöver den peppen och dragpunkten för att hålla humöret uppe på löprundorna!

Cardio
Lång distans – 8km – 50,30min – 9,5km/h

Kommentera

