Torsdag, cardio – v2

Det är skönt det där att ha lokaliserat knäproblemet och att kunna ta hand om det. Sen jag kom fram till att det var min ganska tighta hamstring på vänster sida och har okynnesstretchat i tid och otid har det släppt. Jag kan känna lite grann direkt efter en löprunda,  men det släpper så fort jag stretchar. Samma om jag känner av det i ett löp. Om jag fokuserar på att springa med hamstrings så släpper det efter en stund.

Dagen bestod av en kort distans. Är inne i en lugn cardiovecka efter hårdstarten. Dagens korta distans blev 5km, 30 min. 10km/h. Höll det på precisen. Det var riktigt halt och riktigt mycket trafik på ställen där vägarna skulle korsas. Det blev en långsam början  på rundan, men ett lite snabbare avslut. Riktigt bra grepp i sulorna alla gånger utom en, men jag smällde aldrig i backen!

Cardio:
Kort distans
5 km – 30 min – 10km/h

 

Kommentera

