Tisdag, A – v50

Idag rullar jag ifrån isoleringssplitt utan vidare resultat och tugg med tusen olika övningar till ett mer styrkelyftaktigt program grundat på viktökning, sätt att komma runt platåer, basövningar och snabb muskeltillväxt bundet till styrkeökning. De jag vill se ut som är personer som levde före lyxiga maskiners tid, därför bör jag även träna som dem.

Jag börjar programmet från noll, eller från 20kg – tom skivstång. Kändes lite töntigt att rulla dagens pass på tom stång, dels för mig själv eftersom jag lyfter betydligt mer än så. Lite som att jag kommer tappa allt. Lite för att det kändes som att folk tittade på mig hånleende. Men skrattar bäst som skrattar sist. Jag vill göra det rätt från grunden och lägga tekniken ordentligt på de låga vikterna i början.

Dagens pump:
Rotatorcuff: 3 varianter 1*15 2,5kg
Squat: 20/5 20/5 20/5 20/5 20/5
Bänk: 20/5 20/5 20/5 20/5 20/5
Rodd: 30/5 30/5 30/5 30/5 30/5

Kommentera

