Quads, biceps, abs + extra axlar – v49

Seg dag att komma upp till – alldeles för lite sömn. Vaknade och kom ut på PW vid 10 tiden, kom hem och tog det lugnt, åt tre ägg med kaviar och slog in några paket/julklappar. Fyllde på med kreatin innan jag åkte till gymet, är inne på dag 6, fas 2 – kreatin en gång om dagen.

Det var halt att powerwalka på vägen så vi drog ett varv i skogen, det blev 30 min skog och 30 min brandväg.

Passet på gymmet startades starkt, tråkiga benövningar för att sen avsluta med roliga axelövningar och bicepsövningar. Ja, jag har lagt in två extra axelövningar (6 set) under måndagen för att jag tycker att de är extremt underutvecklade. Det blir 3 dagar vila till nästa axelpass, får se hur det känns på bröstpasset imorgon dock (det är ju en del sekundär axel där). Kommer även lägga in 6 extra set bröst på fredagen för att även bröstet är underutvecklat. Kör dock axel på fredagar så vi får se hur det känns där med.

Hade riktigt skönt pump i EX curl under andra setet. Även i följande set, men just i andra setet kände jag att ”det här kan jag fortsätta med hur länge som helst – mind over matter!” I Leg extension hade jag full kontakt, det kändes som att låren skulle exlpodera vilken sekund som helst, otroligt skön känsla! DET är vad jag vill känna i ALLA övningar! Full kontakt! Skönare finns inte!

Blev slut och yr på slutet av passet, under koncentrationscurlsen och magövningarna. Kroppen skrek efter energi. Konstigt eftersom jag ligger på HK fortfarande. Åt dock väldigt lite kolhydrater till frukost, borde kanske fortsätta trycka i mig gröt före gymet.

Dagens pump:
Uppvärming 60 min PW

Benpress: 50/10 55/10 60/10
SM Hackquat: 40/10 40/10 40/10
Leg extension: 40/10 37,5/10 37,5/10
SM Axelpress: 15/10 17,5/10 17,5/10
Lat raise kabel bakom ryggen: 5,75/10 6,25/10 6,25/10
EZ Curl: 10/10 10/10 10/10
Koncentrationscurls: 7/10 5/10 5/10
Hammercurls: 7/10 7/10 7/10
Cable crunch: 31,5/15 31,5/15 31,5/15
Legraise på bars: 15 15 15

Kommentera

